חשיבות בדיקות התוכנה בארגון

חשיבות בדיקות התוכנה בארגון

עד כמה חשוב לבצע בדיקות תוכנה?

אפשר להתחיל בשאלה אחרת: בתור לקוחות, עד לאיזה גבול תוכלו לסבול איכות נמוכה ותקלות? אם תנסו להיכנס לאתר אינטרנט על מנת להזמין אוכל ולאתר יקח דקה וחצי להיות מוצג, האם תמתינו במידה שיש חלופות ראויות שיוצגו תוך 3 שניות? ומה עם נושאים משמעותיים יותר? מה יקרה אם מערכת הרמזורים שלנו המנוהלת ע"י תוכנה תסבול מתקלה "קלה" , איך יראו הכבישים שלנו באותו יום? סביר להניח שנעדיף להישאר בבית או ללכת ברגל..

על מנת שהדברים לעיל לא יתממשו במציאות אנחנו נזקקים לבצע בקרת איכות קפדנית בארגון, בתחום התוכנה האחריות מוטלת על בודקי התוכנה. בודק תוכנה (איש QA) הוא האדם שאחראי על איכות המוצר, עליו מוטלת החובה לוודא שהתוכנה עובדת בצורה תקינה (ללא תקלות), שנוח להשתמש בה ושהיא מבצעת את המשימה שלשמה היא נועדה.

בבניית תוכנה חדשה, לצורך העניין אפליקציה סלולרית חדשה (ניקח לדוגמה תוכנה לניווט בסגנון – Waze) דרושים אנשי מקצוע רבים, אך לגופו של עניין נתמקד ב 2 בעלי תפקידים חשובים: מפתח תוכנה (האדם האמון על בניית התוכנה) בודק תוכנה (איש QA – האיש האמון על איכות ותקינות התוכנה)

מפתח התוכנה בונה את התוכנה בהתאם למפרט אותו הוא מקבל. בהתאם לדוגמה שלנו, עליו לפתח אפליקציה סלולרית אשר תסייע בניווט בכבישים, כך שאדם יזין את פרטי היעד אליו הוא מבקש להגיע והאפליקציה באמצעות GPS תנחה אותו ליעד. כמו שאתם מתארים לעצמכם לא מדובר בעבודה פשוטה (עבודה כזאת דורשת יותר מאדם אחד – לרב מדובר בצוותים שלמים) מעבר לכך שמדובר במשימה מורכבת המפתח יתמודד עם נושאים רבים נוספים, כמו מגבלות בזמן שדורשות ממנו להאיץ את קצב העבודה, לעיתים על חשבון איכות העבודה, חוסר במקצועיות נדרשת, חוסר בכוח אדם, חוסר בתקציבים הדרושים לרכישת תוכנות עזר וכו'.

כל אלו ועוד יכולים לגרום לתקלות, כך שאם התוכנה תצא אל הלקוחות ללא בדיקה נוספת של גורם חיצוני, התוכנה תצא מלאת תקלות שיגרמו למשתמשים פשוט… לא להשתמש בה. כאן נכנס בודק התוכנה, עליו לוודא ולאמת בעזרת שיטות וכלים שהתוכנה אכן עובדת. לדווח על תקלות שנמצאו ולאחר מכן לוודא את תיקונן, ולבסוף לתת את האישור הסופי של תקינות התוכנה לפי הפצתה לקהל הלקוחות. מההסבר הקצר הזה ניתן להסיק כמה חשובים הם אנשי בדיקות התוכנה, וכמה הם משפיעים על חיי היום יום של כולנו. אלפא קולג' מכשירים בודקי תוכנה ברמה הגבוהה ביותר בשוק ומהווים את המקפצה שלך לעולם ההייטק,

אז למה אתם מחכים? בואו להיות אלפא!


מתודולוגית אג'ייל – AGILE

מה שעד לפני מספר שנים, היה מוגדר כ"תצורת העבודה של העתיד", או "מותאם רק לחברות קטנות" הפך בשנים האחרונות להיות סטנדרט, וכיום, קשה למצוא חברות, ולא משנה מאיזה תחום, גודל, שלא עובדות על פי מתודולוגיית פיתוח התוכנה AGILE. אז מה הגישה שבה נוקטים על פי מתודולוגיה זו? מה השוני שלה לעומת המודלים המסורתיים? מה היתרונות והחסרונות בשימוש בה? אז בואו נתחיל..

הנחת היסוד של מודל זה הינה שלא ניתן להגדיר ולתכנן פרויקט תוכנה ומערכת בפרט באופן מלא, טרם פיתוחה בפועל, והמיקוד הינו ביכולות הצוות לספק תוצרים מהירים, ולהגיב לשינוים תוך כדי תנועה.

גישת מודל זה שמה דגש, על ניסוי בפועל ולא על תכנון תיאורטי מקדים אשר מבוסס על תחזיות

עקרונות המודל :

שיתוף פעולה בין צוותי הפיתוח והבדיקות

פתיחות וגמישות לשינוים

שיתוף פעולה בין צוותי הפיתוח והבדיקות

תוצרים מהירים

שילוב הלקוח בשלבים מקדימים לצורך קבלת פידבק

קצב מהיר של העברת פיתוחים

שחרור גרסאות לעיתים תכופות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהמשך

כל הזכויות שמורות 2020 ©

NTO Media

Call Now Button